Friday, December 23, 2011

Always The Best..

assalamualaikum....






it's our story




sedar tak sedar tinggal beberapa hari saje lagi tahun 2011 akan meninggalkan kita...dah akan datangnye 2012 yang bakal menyusul nanti... walaubagaimanapun, 2011 banyak sangat kenangan,pengorbanan, kesedihan serta kegembiraan yang aku alami... sama ada dalam kehidupan aku, aktiviti seharian, perhubungan... semuanya memang akan meninggalkan kenangan yang terindah dan tidak mungkin aku lupakan...


2011 , banyak mengajar aku bagaimana untuk hidup berdikari tanpa keluarga tersayang di sisi...ingat lagi mesa mula-mula aku sampai kat melaka nie...sememangnya aku macam seorang anak kecil kehilangan emak di shopping complex..tetapi...aku kuatkan semangat untuk hadapinye....permulaan 2011 jugalah aku terpaksa bersendirian sementara tanpa kekasih hati...hanya kesetiaan dan kasih sayang yang aku pegang di hati nie...nasib baik adanya kawan-kawan yang menemani di sisi aku...


 2011 juga lah bermulanya kerjaya aku sebagai seorang nurse ... 2011 juga aku berjauhan dari family tersayang... 2011 juga setianya aku menunggu kepulangan yang tersayang.. 2011 juga tahun yang banyak masalah melanda aku, tetapi alhamdulillah aku dapat atasi dengan baik dengan bantuan mereka yang berpengalaman... 2011 juga aku banyak menitiskan air mata... 2011 juga aku banyak sakit ati ... 2011 juga ramai kawan-kawan aku yang semasa belajar dulu kawin... hihi..memang banyak lar kenangan pahit manis yang tak dapat dilupakan...


2011 pom banyak pengorbanan yang aku lakukan... aku tak dapat balik kampung ketika hari raya...memang sedih sangat-sangat beraya di perantauan keseorngan... lagi sayu hati bila teringat kat mak ngan abah yang beraya tanpa 2 orang anak perempuan kesayangannya nie..huhuhu...kakak pom beraya di india jer..tak dapat cuti juga... sebak hati bila dengar takbir raya... tapi, kena tabahkan hati juga...kerana kena kerja dengan baik tuk cari rezeki yang halal...tapi jangan bimbang...tahun baru nanti,komperm aku balik raya kat kampung...hihihhii...


tahun ini lah yang membuatkan aku tabah, berani dan berdikari.... menjadikan diri aku lebih matang tuk menguruskan kehidupan seharian, tuk manage belanjawan, tuk jaga keselamatan dan kesihatan....hihihi...






so, selamat tinggal 2011 dan selamat datang 2012...
di harap tahun baru nanti akan lebih mematang kiter sebagai hamba allah...
di harap juga, tahun baru nanti dapat aku hadapi dengan tenang dan bijaksana...
handle lah masalah anda dengan bijaksana...

welcome 2012...

think before make decision..







0 comments:

Post a Comment